Arkuda Sp. z o.o.
00-203, Warszawa, Szańcowa 66
Czy wiesz, że karta pobytu jest niezbędnym dokumentem dla obcokrajowców przebywających w Polsce dłużej niż 90 dni? Pozwala ona na legalne zamieszkanie i pracę w kraju, a także korzystanie z usług publicznych. Aby uzyskać kartę pobytu, należy złożyć odpowiedni wniosek w urzędzie wojewódzkim właściwym dla miejsca zamieszkania.
W Warszawie, jak i w innych miastach Polski, proces uzyskania karty pobytu może być różny w zależności od podstawy pobytu. Najczęściej występujące przyczyny to praca, nauka, prowadzenie działalności gospodarczej czy też bycie członkiem rodziny osoby posiadającej prawo pobytu. W związku z tym warto sprawdzić szczegółowe informacje na stronie internetowej odpowiedniego urzędu wojewódzkiego.
Nie należy zapominać o ważności karty pobytu w Warszawie oraz o konieczności jej przedłużenia przed upływem terminu ważności. W przypadku utraty lub zniszczenia dokumentu, należy jak najszybciej zgłosić się do urzędu wojewódzkiego w celu uzyskania nowej karty. Pamiętajmy, że posiadanie ważnej karty pobytu to podstawa legalnego pobytu na terenie Polski.